این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

    https://mehrtan.com/bl/qjkuxp

دیدگاهی ثبت نشده است

1403-01-03

نقد و بررسی پارچه لی

نقد و بررسی پارچه لی

👖پارچه لی چیست؟

پارچه لی از جمله پارچه‌های اصلی در دنیای مد و فشن است. استفاده‌های متفاوتی از پارچه لی می‌شود، تولید شلوار مردانه و زنانه، شلوارک، بلوز، تی‌شرت، سارافون، دامن و تونیک از جمله کاربرد‌های متنوع این نوع پارچه هستند.

پارچه لی از الیاف مختلفی تولید می‌شود که با توجه به نوع الیاف استفاده شده در آن، خاصیت کشسانی آن هم متفاوت است. قیمت پارچه هم با توجه به الیاف به کار رفته، مقاومت، خاصیت کشسانی و عوامل مختلف دیگر تغییر می‌کند.

 

🛍کاربرد پارچه لی :

این پارچه برای شلوار‌های مردانه و زنانه استفاده می‌شود. خاصیت کشسانی، دوام بالا و شیک بودن از جمله دلایل آن است.

👔برای انواع پیراهن‌های مردانه و زنانه در فصول گرم و سرد سال مناسب است.

برای انواع مانتو این پارچه می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

👼برای لباس‌های نوزادان و کودکان از این پارچه استفاده می‌شود.

🧸پارچه‌های لی در عروسک‌سازی هم کاربرد دارند

 

انواع پارچه لی :

جین ژاپنی: این مدل پارچه از الیاف گیاهی تولید می‌شود. بسیاری از برندهای معروف مد و فشن دنیا از این نوع پارچه در محصولات‌شان استفاده می‌کنند؛ لازم به ذکر است این نوع پارچه از ارزان‌قیمت‌ترین مدل‌های لی به شمار می‌رود. پارچه‌های جین ژاپنی بافت و کیفیت مناسبی دارند.

 

 جین ارگانیک: همان‌طور که از نام این پارچه پیداست، این مدل پارچه هم مانند مدل جین ژاپنی از الیاف طبیعی تولید می‌شود، با این تفاوت که پارچه جین ارگانیک مشخصاً از الیاف پنبه ارگانیک به وجود می‌آیند.

جین خام: نوعی از پارچه لی است که برای استفاده از آن باید یک سری تغییراتی بر روی آن حاصل شود. این پارچه شسته شده نیست و رنگی تیره دارد، البته پس از دوخت مثل سایر مدل‌های پارچه لی شکل مناسبی به خود می‌گیرد.

 

پارچه لی لبه دوخته شده: این نوع پارچه که لبه‌های آن با نخ قرمز رنگ دوخته می‌شوند، عمدتاً برای تولید شلوار لی به‌کار می‌روند. این پارچه به جینselvage نیز معروف است. جین selvage از کیفیت خوبی برخوردار است.

جین کشی: خاصیت کشسانی پارچه لی به نوع الیاف آن بستگی دارد. جین‌های کشی معمولاً از الیاف لیکرا و اسپندکس تولید می‌شوند.

 

🧼شستشوی شلوار جین با دست یا با ماشین لباسشویی؟

این روزها که شستشوی لباس با دست، کار سخت و زمانبری است، اغلب افراد از ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌ها استفاده می‌کنند. اما شستشوی شلوار جین با ماشین لباسشویی نیاز به رعایت نکاتی دارد تا شلوار تغییر رنگ ندهد و خراب نشود. یکی از نکات مهم شستشو و نگهداری شلوار جین این است که حتما قبل از اینکه آن را داخل ماشین بیندازید، پشت و رو کنید. با این کار احتمال اینکه رنگ شلوار جین سفید شود، کاهش پیدا می‌کند.

 

همچنین به‌دلیل اینکه شلوار جین رنگ پس می‌دهد، بهتر است آن را همراه با لباس‌های دیگر نشویید. به‌خصوص اگر لباس‌های دیگری که داخل ماشین لباسشویی می‌اندازید رنگ روشن هستند

شستشو شلوار جین با دست

شستن شلوار جین با دست یک روش مناسب برای حفظ رنگ و کیفیت آن است. شیوه صحیح شستشو و نگهداری شلوار جین به این صورت است که یک تشت را از آب سرد پر کنید و شلوار را به صورت پشت و رو داخل تشت قرار دهید. سپس یک شوینده ملایم روی آن بریزید. ده دقیقه صبر کنید، سپس شلوار را آبکشی کنید.

اگر لکه‌ خوراکی، نوشیدنی یا هر لکه دیگری روی شلوار جین وجود دارد، قبل از اینکه آن را داخل تشت خیس کنید با دستمال آغشته به شوینده، لکه را پاک کنید. احتمال اینکه لکه با خیس کردن شلوار در شوینده تمیز نشود، زیاد است. با اینکه بسیاری از افراد از صابون برای پاک کردن لکه‌های روی شلوار جین استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم در مورد استفاده از صابون کمی احتیاط کنید. زیرا صابون رنگ جین را تغییر می‌دهد.

 

مطالب بیشتر

  • جنس دبل مازراتی

    21 بازدید

    جنس دبل مازراتی

نظری برای این محصول ثبت نشده !

شما اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

ثبت نظر