این کالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

    https://mehrtan.com/bl/i7gxrz

دیدگاهی ثبت نشده است

1402-12-29

بهترین نوع چاپ روی لباس

بهترین نوع چاپ روی لباس

⛄️چاپ پلاستیزول چیست؟

یکی از چاپ های بسیار پر کاربرد در پوشاک بچه گانه مخصوصا تیشرت ها چاپ پلاستیزول می باشد که در بازار اصطلاحا به آن چاپ زول گفته می شود. این چاپ بر روی سطح پارچه قرار می گیرد و به درون بافت پارچه نفوذ نمی کند.

💥👈دوام این نوع چاپ بسیار بالاست بطوریکه گاها خود لباس در اثر استفاده زیاد مستعمل و پوسیده می شود اما چاپ آن کماکان سالم می باشد. درخشش و شفافیت چاپ زول برای سال ها حفظ می شود.

 

🔴نگهداری ازچاپ زول

 برای براق نمودن چاپ های زول یک کاغذ ورنی روی چاپ گذاشته می شود و بعد از آن پرس گرم صورت می گیرد. اما در نوع مات این ورقه ورنی وجود ندارد. چاپ های مات زول نسبت به نوع براق آن دوام بیشتری در شست و شو دارند زیرا در نوع مات، جوهر در عملیات حرارتی در مدت زمان بیشتری روی پارچه می نشیند اما مدل های براق با پرس گرم و در مدت زمان کوتاه تری روی پارچه می نشینند و همین موضوع باعث چسبندگی کمتر این چاپ می گردد.

💥به دلیل ماهیت پلاستیکی چاپ زول، در معرض دماهای بسیار بالا، ذوب می گردد.👈 بنابراین پیشنهاد می شود لباس های دارای چاپ زول بصورت مستقیم اتو نشوند. می توان پارچه ای روی چاپ انداخت و با دمای پایی آن را اتو کرد تا حالت صاف و خوش فرم به خود بگیرد.

🖍جوهرهای استفاده شده در چاپ های زول نیز تاثیر به سزای بر روی شفافیت، رگه رگه نشدن در مقابل کشش و دوام بالا دارند. رنگ‌های پلاستیزول بادوام هستند

 

🎨رنگ‌های پلاستیزول بادوام هستند

رنگ‌های پلاستیزول پس از خشک شدن بسیار سفت شده و می‌توانند در برابر سایش و پارگی مقاومت زیادی داشته باشند. شما می‌توانید لباس‌های چاپ شده با پلاستیزول را بارها و بارها بشویید، بدون اینکه نگران پاک شدن یا ترک خوردن طرح چاپ شده بر روی لباس باشید.

 

🧼نحوه شستشوی لباس‌های چاپی

هنگام شستشوی تیشرت‌های چاپی با دست، از قبل تشت را با آب گرم (دمای کمتر از 40 درجه) و پودر رختشویی دستی پر کنید. سپس تیشرت را به آرامی و بدون چنگ زدن بشویید. در نهایت با آب سرد آبکشی کنید. هرگز برای خشک کردن تیشرت از خشک کن استفاده نکنید. زیرا این کار باعث جمع شدن، ضعیف شدن جنس پارچه و در برخی موارد زرد شدن تیشرت‌های سفید می‌شود. نکته آخر در نحوه شستشوی دستی نیز عدم نگهداری زیاد در زیر نور آفتاب است. زمانی که لباس بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، بافتش آسیب می‌بیند و لیبل‌های روی آن‌ها به دلیل پلاستیکی بودن جمع شده و زودتر خراب می‌شوند.

 

💥توصیه ما به شما عزیزان برای شستن تیشرت‌های چاپی، روش دستی است. زیرا در شستشو به روش دستی، بافت و طرح روی لباس کمتر آسیب می‌بیند و طول عمر بیشتری خواهند داشت. شستن با دست به ویژه برای پارچه‌های حساس نخی و پنبه‌ای اهمیت بسیار بیشتری دارد. بنابراین تا حد امکان لباس‌های خود را با دست با پودرهای بدون آنزیم بشویید. چرا که آنزیم علی‌رغم شستن بهتر لباس‌ها، آسیب زیادی به بافت و رنگ آن‌ها وارد می‌کند.

 

مطالب بیشتر

نظری برای این محصول ثبت نشده !

شما اولین نفری باشید که نظر ارسال میکند

ثبت نظر